Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide
Email: dei@isdei.md
Call
Telefon: 022 253 106

REGULAMENT privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției vacante de administrator al Întreprinderii de Stat Î.S. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului”

Anexă la ordinul nr. 386 din 17.07.2025
REGULAMENT
privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea
funcției vacante de administrator al
Întreprinderii de Stat Î.S. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului”
I. DISPOZIȚII GENERALE
Prezentul Regulament stabilește modul de organizare și desfășurare a
concursului pentru ocuparea funcției vacante de administrator al Întreprinderii de
Stat „Direcția pentru Exploatarea Imobilului” (în continuare –
Întreprindere) și
are drept scop asigurarea selectării în mod transparent și echitabil a unui candidat
care va fi propus fondatorului pentru desemnare în funcția de administrator al Î.S.
„Direcția pentru Exploatarea Imobilului”, în modul stabilit de legislație.
II. MODUL DE ORGANIZARE A CONCURSULUI
1.
Selectarea candidaturii la funcția de administrator al Întreprinderii se
efectuează prin concurs organizat de Consiliul de administrație al Întreprinderii
(în continuare –
Consiliu) conform condițiilor stabilite în prezentul Regulament.
În scopul asigurării suportului pentru selectarea candidaturii potrivite, Consiliul
este în drept să contracteze experți independenți în domeniul recrutării de personal
și/sau agenții private de ocupare a forței de muncă. Selectarea experților și/sau
agențiilor se efectuează printr-un concurs coordonat de Consiliu. Cheltuielile
aferente serviciilor prestate de experții independenți în domeniul recrutării de
personal și/sau de agențiile private de ocupare a forței de muncă sunt suportate de
Întreprindere.
2. Informația despre concurs, cerințele față de candidați, lista actelor
necesare pentru participare la concurs se plasează pe pagina web a Întreprinderii,
a fondatorului, în alte mijloace de informare și poate fi publicată în mijloace de
informare internaționale, cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării
concursului.
3. Procedura de organizare și desfășurare a concursului se bazează pe
următoarele principii:
1) competiție deschisă, prin asigurarea accesului liber de participare la
concurs a oricărei persoane care prezintă dosarul potrivit pct.7;
2) alegerea după merit, prin selectarea, în baza rezultatelor obținute, a celei
mai competente persoane;
3) asigurarea transparenței, prin punerea la dispoziția tuturor celor
interesați a informațiilor referitoare la modul de organizare și desfășurare a
concursului;
4) tratamentul egal, prin aplicarea în mod nediscriminatoriu a unor criterii
de selectare obiective și clar definite, astfel încât orice candidat să aibă șanse
egale.

2
4. Bibliografia concursului include lista actelor normative și a altor surse
de informare, relevante funcției vacante, în baza cărora se vor formula subiectele
pentru proba de interviu (anexa nr.1).
III. CONDIŢIILE PENTRU ÎNSCRIERE LA CONCURS
5.
Pentru funcția de administrator al Întreprinderii poate candida persoana
care corespunde următoarelor cerințe:
1) este cetățean al Republicii Moldova;
2) cunoaște limba română;
3) deține studii superioare sau echivalentul lor în domeniul de activitate a
întreprinderii (economice, juridice, finanțe, management, contabilitate,
administrare publică);
4) a activat în funcții de conducere cel puțin 4 ani;
5) cunoașterea limbii engleze;
6) cunoaşterea cel puțin încă a unei altei limbi de circulaţie internațională
constituie un avantaj;
7) nu a împlinit vârsta necesară obținerii dreptului la pensie pentru limită de
vârstă;
8) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
9) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o
anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței
judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
10) nu este condamnată, prin hotărâre definitivă și irevocabilă a instanței
de judecată, pentru infracțiuni de corupție, care cade sub incompatibilitățile și
restricțiile prevăzute la art.16-21 din Legea nr.133/2016 privind declararea averii
și a intereselor personale;
11) nu a fost destituită, în ultimii 5 ani, dintr-o funcție de conducere în
temeiul art. 200 alin. (1) din Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002 (cu
excepția cazurilor de încetare a contractului de muncă din motive neimputabile
conducătorului).
6. La concurs pot participa persoanele care întrunesc condițiile specificate
în pct.5 din prezentul Regulament și care, după anunțarea concursului, au depus
cererea și dosarul de participare la concurs.
7. Dosarul de participare la concurs trebuie să conțină cel puțin:
1) scrisoarea de motivare și viziunea privind eficientizarea activității
economico-financiare a Întreprinderii;
2) curriculum vitae (CV);
3) copia buletinului de identitate;
4) copia diplomei de studii;
5) referințe profesionale (scrisori de recomandare);
6) cazierul judiciar;
7) declarația privind evaluarea competenței și adecvării persoanei înaintate
în funcția de administrator al Întreprinderii, conform anexei nr.5 la prezentul
Regulament;

3
După caz la dosar pot fi anexate copiile certificatelor care atestă absolvirea
cursurilor de perfecționare/specialitate (vor constitui un avantaj);
Copiile documentelor prezentate în dosarul de concurs se certifică de către
candidat, pe propria răspundere, sau se prezintă împreună cu documentele
originale pentru a verifica veridicitatea lor.
Dosarul complet pentru înscrierea la concurs trebuie să parvină la sediul
Întreprinderii până la data și ora stabilită în informația despre concurs. Dosarele
pot fi expediate în format electronic la poșta electronică indicată în informația
despre concurs, în conformitate cu cerințele de corespundere a documentului
electronic. Orice dosar incomplet sau depus după expirarea datei-limită nu va fi
examinat.
8. Informațiile false incluse în CV, falsul în declarații, falsul în înscrisuri
oficiale și sub semnătură privată, observate de membrii Consiliului, înainte sau în
timpul desfășurării concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs, iar cele
confirmate după finalizarea concursului conduc, adițional, la invalidarea
rezultatelor concursului și încetarea imediată a contractului pentru funcția de
administrator (în cazul în care acesta este deja în vigoare).
IV.DESFĂŞURAREA CONCURSULUI
9.
Pe paginile web ale Întreprinderii și fondatorului se publică numărul
candidaților admiși la concurs, iar după prima etapă de preselecție se va publica
lista acelor candidați care au fost preselectați. CV-ul candidatului câștigător va fi
făcut public în mod obligatoriu, dar numai cu acordul prealabil al acestuia,
prevăzut în anexa nr.6.
Informațiile respective se vor publica în termen de patru zile de la data
adoptării deciziei Consiliului. În cazul candidaților care nu au fost admiși la
concurs/nu au fost preselectați/nu au trecut proba interviului, în informațiile
publicate se va indica motivul, dar numele candidaților va fi făcut public doar cu
acceptul lor prealabil. Numele candidaților care nu vor să fie identificați public va
fi prezentat în ordinea depunerii dosarului complet (de exemplu, Candidatul
nr. ___).
10. Concursul privind selectarea candidatului la funcția de administrator al
Întreprinderii se desfășoară în două etape: preselecția candidaților și interviul
susținut în fața membrilor Consiliului. Desfășurarea concursului se înregistrează
audio și/sau video, după caz, de către secretarul Consiliului.
11. În cadrul preselecției candidaților, fiecare membru al Consiliului
verifică, în baza dosarelor depuse, întrunirea cerințelor stabilite de participare la
concurs. Evaluarea CV-ului se efectuează în baza documentelor din dosarul de
aplicare, care confirmă cele afirmate în CV, conform punctajului prevăzut în
anexa nr.2 la prezentul Regulament. Media aritmetică a punctajelor atribuite de
membrii Consiliului se consideră nota finală pentru etapa de preselecție.
12. După examinarea și evaluarea dosarelor depuse, în termen de cel mult
5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de înscriere, Consiliul selectează
candidații care întrunesc condițiile stabilite pentru participare la concurs și

4
plasează pe paginile web ale Întreprinderii și fondatorului lista candidaților
preselectați pentru participare la interviu.
13. Candidații care obțin media mai jos de 6 puncte sunt excluși de la
participare în următoarea etapă a concursului.
14. În baza hotărârii Consiliului, candidații admiși sunt anunțați personal
(prin poștă electronică/telefon) despre ora, data și locul desfășurării interviului.
15. Anunțul referitor la desfășurarea interviului (data, ora și locul) se
plasează pe paginile web ale Întreprinderii și fondatorului cu cel puțin 3 zile
lucrătoare înainte de data desfășurării acestuia.
16. Candidații sunt intervievați de către membrii Consiliului în ordinea
depunerii dosarului de participare la concurs. În cadrul interviului, Consiliul
evaluează cunoștințele candidatului în domeniul de activitate a Întreprinderii,
abilitățile manageriale, calitățile profesionale și personale aferente funcției,
factorii care motivează și demotivează candidatul, comportamentul în situații de
criză, lucrul în echipă și evaluează viziunea candidatului privind eficientizarea
activității economico-financiare a Întreprinderii.
La evaluarea viziunii se va ține cont de capacitatea de analiză și sinteză a
candidatului, de propunerile orientate către rezultate pozitive, de eficientizarea
administrării întreprinderii, de cunoașterea domeniului de activitate a
întreprinderii în plan național și internațional. Evaluarea viziunii se va efectua în
baza sistemului de punctaj de la 1 la 10. Rezultatul evaluării viziunii candidatului
privind eficientizarea activității economico-financiare a Întreprinderii se include
în anexa nr. 3 la prezentul Regulament.
17. Criteriile ce trebuie folosite în cadrul procedurii de selecție sunt
diferențiate în grupe și subgrupe, după cum urmează:
1. competențe și abilități profesionale, evaluate pe baza următoarelor
criterii:
a)
abilități strategice: poate să dezvolte o viziune realistă și consecvență cu
privire la evoluțiile viitoare și să o transpună în obiective pe termen mediu și lung,
de exemplu, prin aplicarea analizei de scenarii. În acest context, ține cont în mod
corespunzător de riscurile la care este expusă Întreprinderea și ia măsurile
adecvate pentru a le gestiona pro activ;
b)
capacitate de analiză și sinteză: poate face analize economico-financiare,
sociale, juridice, este bine informat cu privire la evoluțiile financiare, economice,
sociale și de altă natură la nivel național și internațional care ar putea afecta
activitatea Întreprinderii, a statului și poate valorifica aceste informații, are o
perspectivă amplă de analiză, în afara domeniului său de responsabilitate, în
special când abordează probleme care pot pune în pericol continuitatea activității
Întreprinderii;
c)
capacitate de comunicare: poate să redea un mesaj în mod inteligibil și
acceptabil și în forma corespunzătoare, se concentrează pe asigurarea și obținerea
de claritate și transparență și încurajează emiterea unui „feedback” activ;
d)
orientare către rezultate: este axat pe furnizarea de eficiență economică,
rentabilitate economică, calitate și, de câte ori este posibil, pe identificarea de
modalități în vederea îmbunătățirii acestora, identifică și studiază dorințele și

5
nevoile contraagenților, se asigură de faptul că contraagenții nu sunt supuși la
riscuri inutile și ia măsuri pentru ca informațiile oferite să fie corecte, complete și
echilibrate;
e)
capacitate de luare a deciziilor: poate lua decizii oportune și în
cunoștință de cauză, acționând cu promptitudine sau angajându-se să desfășoare o
anumită acțiune, de exemplu, prin exprimarea propriilor puncte de vedere și luarea
de măsuri fără întârziere;
2. competențe de conducere: poate conduce și oferi îndrumări, dezvolta și
întreține munca în echipă, motiva și încuraja angajații și se asigură de faptul că
angajații dețin competența profesională necesară pentru a atinge un anumit
obiectiv, este receptiv la critică și oferă oportunitatea pentru dezbateri critice, este
capabil să prezideze ședințe în mod eficient și să creeze o atmosferă deschisă care
să încurajeze toți angajații să participe în condiții de egalitate;
3. competențe de guvernanță corporativă: dispune de cunoștințe privind
drepturile fondatorului, organelor de conducere ale Întreprinderii, valorilor
corporative, conflictelor de interes, dezvăluire a informației și transparenței,
management al riscurilor, organele de control intern;
4. trăsături:
a) buna reputație personală și profesională;
b) integritate;
c) independență decizională și fără expunere politică;
5. legislația în domeniu: poate oferi răspuns la întrebările formulate în baza
bibliografiei din anexa nr.1.
18. Fiecărui candidat i se acordă timp egal pentru a-și prezenta viziunea
asupra viitoarei activități în calitate de administrator al Întreprinderii și pentru a
răspunde la întrebările membrilor Consiliului.
Proba de interviu se evaluează de fiecare membru al Consiliului în baza
viziunii candidatului privind eventuala lui activitate în calitate de administrator al
Întreprinderii și a răspunsurilor la cel mult 10 întrebări, în baza sistemului de
punctaj de la 1 la 10.
19. Punctajul acordat la proba de interviu pentru fiecare candidat este
înscris în Fișa de evaluare a interviului, prevăzută în anexa nr.3 la prezentul
Regulament.
20. Punctajul acordat la fiecare probă pentru fiecare candidat este înscris în
Borderoul de notare prevăzut în anexa nr.4 la prezentul Regulament.
21. Punctajul final al concursului se calculează ca media aritmetică simplă
a punctajelor obținute la etapa de preselecție a candidaților și la interviu. Punctajul
minim pentru promovare este de 6 puncte.

6
22. Candidatul care a obținut cel mai mare punctaj este declarat învingător
al concursului.
23. În cazul egalității de punctaj, candidatul promovat cu cel mai mare
punctaj la proba de interviu este declarat învingător. Dacă egalitatea se păstrează,
departajarea se va face luându-se în considerare punctajele obținute la criteriul 1
litera c. din anexa nr. 2 la prezentul Regulament.
24. Secretarul Consiliului întocmește procesul-verbal, în care consemnează
desfășurarea interviului și rezultatele concursului. Procesul-verbal se semnează de
către președintele și membrii Consiliului prezenți la ședință.
25. Fiecare membru al Consiliului are dreptul să anexeze la proces-verbal
opinia sa separată.
26. Decizia Consiliului cu privire la selectarea candidatului la funcția de
administrator al Întreprinderii se plasează pe pagina web a Întreprinderii și
fondatorului nu mai târziu de 4 zile lucrătoare de la data adoptării.
27. Președintele Consiliului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data
adoptării, va prezenta fondatorului decizia Consiliului cu privire la selectarea
candidatului la funcția de administrator al Întreprinderii pentru desemnare în
funcția respectivă.
Candidații au dreptul să solicite și să obțină informații cu privire la modul
și rezultatul evaluării candidaturii lor. Notele de evaluare și calificările acordate
de membrii Consiliului vor fi prezentate fără identificarea numelor membrilor
Consiliului și vor fi oferite în condiții de confidențialitate.
V. ATRIBUȚIILE CONSILIULUI ÎN CADRUL ORGANIZĂRII
ȘI DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
28.
În cadrul organizării și desfășurării concursului, Consiliul:
1) asigură publicarea informației despre concurs, a cerințelor față de
candidați și a listei actelor necesare pentru participare la concurs;
2) verifică, în baza dosarelor depuse, dacă s-au întrunit condițiile stabilite
pentru participare la concurs și întocmește lista candidaților admiși pentru
participare la interviu;
3) asigură publicarea listei candidaților admiși pentru participare la interviu
cu respectarea prevederilor pct. 9;
4) asigură desfășurarea interviului în condiții de imparțialitate și tratament
egal;
5) selectează candidatura pentru ocuparea funcției de administrator al
Întreprinderii.
29.Președintele Consiliului:
1) conduce activitatea și prezidează ședințele Consiliului;
2) stabilește data, locul și ora convocării ședințelor Consiliului;
3) asigură prezentarea către fondator a deciziei privind câștigătorul
concursului;
4) exercită alte atribuții în conformitate cu prezentul Regulament.

7
30.Membrii Consiliului au dreptul:
1) să ia cunoștință de materialele prezentate spre examinare;
2) să participe la adoptarea deciziilor, prin vot, și să își expună opinia
separată;
3) să beneficieze de alte drepturi în condițiile prezentului Regulament.
31.Secretarul Consiliului:
1) recepționează și înregistrează dosarele solicitanților;
2) pregătește documentele necesare pentru desfășurarea ședinței;
3) informează membrii Consiliului despre data, ora și locul ședinței,
precum și despre ordinea de zi;
4) informează candidații despre rezultatele obținute după fiecare etapă a
concursului;
5) întocmește procesele-verbale ale ședințelor și alte acte interne ale
Consiliului.
32.Lucrările Consiliului se consemnează în procese-verbale. Procesulverbal se întocmește în termen de 3 zile lucrătoare de la data ședinței și este semnat
de președintele și membrii prezenți la ședință.
VI. CONFLICTUL DE INTERESE ÎN PROCESUL
DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI
33.
Membrul Consiliului se află în conflict de interese, dacă este în una
dintre următoarele situații:
1) este candidat la suplinirea funcției vacante de administrator;
2) este părinte, frate, soră, fiu, fiică sau rudă prin afinitate (soț/soție,
părinte, frate și soră a soțului/soției) cu oricare dintre candidați;
3) are relații patrimoniale cu oricare dintre candidați sau cu soțul/soția
acestuia;
4) ori de câte ori există suspiciunea că imparțialitatea și obiectivitatea
deciziilor membrului Consiliului este sau poate fi afectată de interesele lui
personale.
34. Dacă în situație de conflict de interese se află membrul Consiliului,
acesta este obligat să raporteze conflictul președintelui și fondatorului și să se
abțină de la evaluarea candidaților. Dacă în situație de conflict de interese se află
președintele Consiliului, acesta este obligat să raporteze conflictul fondatorului și
să se abțină de la evaluarea candidaților. Conflictul de interese declarat va fi
soluționat în modul prevăzut de Legea nr. 133/2016 cu privire la declararea
averilor și intereselor personale.
35. În cazul în care conflictul de interese se constată după preselecția
candidaților sau după interviu, rezultatele se vor recalcula prin excluderea notelor
membrului Consiliului aflat în conflict de interese.
36. Conflictul de interese poate fi sesizat de orice persoană interesată de la
inițierea procesului de organizare a concursului.

8
VII. SUSPENDAREA, AMÎNAREA
ȘI RELUAREA CONCURSULUI
37.
În cazul în care, de la data anunțării concursului și până la afișarea
rezultatelor finale ale acestuia, președintele Consiliului este sesizat cu privire la
nerespectarea prevederilor normative privind organizarea și desfășurarea
concursului, se procedează în regim de urgență la verificarea celor sesizate.
Dacă se constată că nu au fost respectate prevederile normative privind
organizarea și desfășurarea concursului, iar aspectele sesizate nu pot fi verificate
în termen, președintele Consiliului suspendă desfășurarea concursului pentru o
perioadă de maximum 10 zile lucrătoare în vederea lichidării tuturor încălcărilor
depistate.
Dacă suspendarea concursului nu poate fi dispusă, procedura de organizare
și desfășurare a concursului se reia de la etapa la care s-a constatat încălcarea
prevederilor normative.
38. Sesizarea referitoare la nerespectarea prevederilor normative privind
organizarea și desfășurarea concursului poate fi făcută de către membrii
Consiliului ori de către oricare dintre candidați sau de către orice persoană
interesată.
Președintele Consiliului poate iniția verificări din oficiu în cazul în care
acesta nu a fost sesizat, dar cunoaște despre nerespectarea prevederilor normative
privind organizarea și desfășurarea concursului.
39. În situația în care, în urma verificării realizate, potrivit pct.38 din
prezentul Regulament, se constată că sunt respectate prevederile normative
privind organizarea și desfășurarea concursului sau încălcările depistate au fost
lichidate în termenele procedurale prevăzute de prezentul Regulament, concursul
se desfășoară în continuare.
40. În cazul în care, din motive obiective, nu se respectă data și ora
desfășurării concursului, concursul se amână pentru o perioadă de maximum
10 zile lucrătoare.
41. În cazul în care se constată necesitatea de amânare/suspendare a
concursului, se informează candidații înregistrați cu privire la modificările
intervenite în desfășurarea concursului, prin e-mail/telefon.
42. Candidaturile înregistrate la concurs a cărui procedură a fost suspendată
sau amânată se consideră valide și participă la concurs conform noului orar.
43. Consiliul prelungește concursul cu cel puțin 15 zile, în cazul în care:
1) nu au fost depuse dosare în termenul stabilit;
2) niciun candidat nu a obținut punctajul minim de promovare a
concursului;
3) la concurs s-a înregistrat doar un singur candidat.
44. Dacă după prelungirea concursului a aplicat un singur candidat sau dacă
în urma examinării dosarelor la concurs a fost admis un singur candidat, concursul
se desfășoară conform procedurii stabilite în prezentul Regulament.
Prelungirea concursului se realizează prin modificarea datei-limită de
depunere a documentelor din informația cu privire la organizarea și desfășurarea

9
concursului, cu plasarea anunțului repetat în aceeași sursă de informare prin care
a fost lansat concursul.
45. Dacă la reluarea procedurii de concurs, ca rezultat al
amânării/suspendării/prelungirii concursului, în dosare există documente a căror
valabilitate a încetat, candidații au obligația de a le înlocui până la data prevăzută
în noul anunț.
În cazul în care niciun candidat nu a promovat concursul, se anunță concurs
repetat.
VIII. EXAMINAREA CONTESTAȚIILOR
46.
După publicarea rezultatelor și informarea candidaților, candidații care
au depistat nereguli în desfășurarea concursului și nu sunt de acord de rezultatele
anunțate pot depune, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la data anunțării
rezultatelor, contestație în formă scrisă la sediul Întreprinderii organizatoare a
concursului sau în format electronic la poșta electronică indicată în informația
despre concurs.
47. În situația contestației față de rezultatul selecției dosarelor, Consiliul
verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participare
la concurs în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de
depunere a contestațiilor.
Membrul Consiliului care a raportat despre existența conflictului de
interese, conform pct.34, se abține de la examinarea contestațiilor.
48. În situația contestației formulate față de rezultatul interviului, Consiliul
analizează consemnarea răspunsurilor la interviu pentru candidatul contestatar în
termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a
contestațiilor.
49. Consiliul admite contestația, modificând rezultatul selecției dosarelor,
respectiv punctajul final acordat de Consiliu, în cazul în care:
1) candidatul îndeplinește condițiile pentru a participa la concurs, în
situația contestației față de rezultatul selecției dosarelor;
2) constată că punctajele la interviu nu au fost acordate potrivit întrebărilor
formulate și răspunsurilor candidaților în cadrul interviului.
50. Contestația este respinsă în următoarele situații:
1) candidatul nu îndeplinește condițiile pentru a participa la concurs sau
condițiile prevăzute în anunț pentru depunerea dosarelor;
2) punctajul la interviu a fost acordat conform baremului de apreciere și
răspunsurilor candidatului;
3) ca urmare a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul
declarat inițial „exclus din concurs” nu a obținut cel puțin punctajul minim pentru
promovarea interviului;
4) s-a depășit termenul-limită pentru depunerea contestațiilor.
51. Rezultatele privind examinarea contestațiilor și a deciziilor luate ca
rezultat al contestațiilor depuse se consemnează în procesul-verbal al ședinței
Consiliului și se expediază în mod expres contestatarului prin e-mail/telefon.

10
52. Consiliul Întreprinderii pune la dispoziția candidaților interesați, la
solicitarea acestora, documentele elaborate de Consiliu(fișa de evaluare a
dosarelor și fișa de evaluare a interviului ale candidatului respectiv), cu
respectarea confidențialității datelor care fac referire la ceilalți candidați, inclusiv
a datelor cu caracter personal al evaluatorilor, potrivit legislației. Consultarea
documentelor are loc în prezenta secretarului Consiliului.
IX. DISPOZIŢII FINALE
53.
Cheltuielile pentru organizarea și desfășurarea concursului (publicarea
anunțului, a informației cu privire la organizarea și desfășurarea concursului,
achitarea serviciilor unui expert independent conform contractului încheiat,
serviciile poștale) sunt suportate de Întreprinderea la care se organizează
concursul.
54. La propunerea Consiliului, fondatorul în termen de o lună de la primirea
rezultatelor concursului, examinează candidatura înaintată și în cazul acceptării
acesteia încheie contract cu administratorul Întreprinderii și asigură transmiterea
bunurilor și atribuțiilor de administrator în ceea ce privește desfășurarea activității
de întreprinzător. Totodată, la această etapă fondatorul negociază cu candidatul
câștigător condițiile contractuale.
55. În cazul refuzului candidatului învingător de a încheia contractul pentru
funcția de administrator al Întreprinderii, Consiliul propune această funcție
următorului candidat care a obținut punctajul cel mai mare la probele concursului.
După obținerea acceptului candidatului respectiv, Consiliul înaintează
propunerea către fondator spre examinare.
56. În cazul în care unicul candidat participant la concurs refuză încheierea
contractului pentru funcția de administrator al Întreprinderii, concursul se reia în
conformitate cu procedura stabilită de prezentul Regulament.
57. În cazul în care după finalizarea concursului și publicarea rezultatelor
acestuia devin cunoscute circumstanțe referitoare la faptul că candidatul câștigător
a depus un cazier fals sau a prezentat declarații pe propria răspundere care nu
corespund realității, rezultatele acelui candidat sunt anulate în întregime (acesta
fiind exclus de drept din concurs, fără admiterea ulterioară a acestuia la concurs),
urmând ca funcția vacantă să fie ocupată de următorul candidat care a acumulat
punctajul maxim.
58. Consiliul va asigura păstrarea dosarelor participanților la concurs
conform Indicatorului documentelor-tip și al termenelor lor de păstrare pentru
organele administrației publice, pentru instituțiile și organizațiile și întreprinderile
Republicii Moldova, aprobat de Agenția Națională a Arhivelor.

Articole Recente